Dział wydawnictw powstał jako jedna z pierwszych jednostek Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora (dawniej: Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora). Podstawowym zadaniem działu było publikowanie i kolportaż podręczników i innych materiałów służących dydaktyce. W miarę rozwoju uczelni aktywność wydawnicza - odzwierciedlająca dorobek naukowy nauczycieli akademickich i całej Uczelni - rozszerzyła się o monografie i syntezy, tomy źródeł, prace zbiorowe, czasopisma naukowe z zakresu historii, pedagogiki, filologii polskiej, zarządzania, psychologii, nauk politycznych, ochrony środowiska, socjologii. W tym dorobku Wydawnictwa znajdują się publikacje, które powstały w wyniku współpracy naukowej Akademii z innymi środowiskami naukowymi i wydawnictwami w Polsce. Są wśród nich:
Uniwersytet Warszawski
Akademia Bydgoska
Katolicki Uniwersytet Lubelski
Polska Akademia Nauk
Mazowiecki Ośrodek Badań Naukowych im. S. Herbsta
Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki
Muzeum Niepodległości
Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
Wydawnictwo Naukowe PWN
Wydawnictwo "Aspra"
Wydawnictwo Akademickie "Żak"
Wydawnictwo Naukowe "Semper"
Wydawnictwo "Śląsk".
Do końca 2011 roku w dorobku Wydawnictwa Akademii, obejmującym publikacje zwarte i wydawnictwa ciągłe, znalazło się ponad 400 tytułów
Działająca przy Wydawnictwie Księgarnia internetowaoferuje obecnie w dysponendziewydawniczej około 160 tytułów publikacji zwartych oraz 6 – ciągłych.
Publikacje AH niejednokrotnie otrzymywały prestiżowe nagrody i wyróżnienia, np. Tygodnika "Polityka", nagrodę "Edukacja XXI", nagrodę Ministra Edukacji i Sportu, nagrodę na najlepszą książkę edukacyjną podczas Targów Książki Akademickiej "ATENA" 2005, a w 2009 r. Nagrodę Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek, Nagrodę KLIO oraz Nagrodę im. Jerzego Skowronka.
Aktywnie promując swoje książki Wydawnictwo AH bierze udział w Targach Książki Historycznej, Targach Książki Akademickiej "Atena", Targach Książki "Edukacja XXI", Olsztyńskich Spotkaniach z Książką.
Chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona czytelników Wydawnictwo współpracuje z największymi polskimi księgarniami, wśród nich m.in:
Główna Księgarnia Naukowa im. Bolesława Prusa w Warszawie
Księgarnia wysyłkowa "Lexicon" w Warszawie
Księgarnia Historyczna w Warszawie
Księgarnia Ekonomiczna Kazimierz Leki w Warszawie
Biuro Odkryć w Łódzi
Antykwariat Bibliofil w Krakowie
Księgarnia Studencka w Toruniu
Poznańska Księgarnia Naukowa "KAPITAŁKA"
Księgarnia Powszechna w Poznaniu
oraz z hurtowniami książek:
Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw AZYMUT Sp. z o.o.
Hurtownia Książek "Kodeks 2002"
P.H.Kowalska-Hurtownia Książek-Siemiatycze
"Bibliofil"-Łódź
KONTAKT
Wydawnictwo Akademii Humanistycznej im. A.Gieysztora w Pułtusku ul. Daszyńskiego 17 06-100 Pułtusk tel. 23 692 97 81 , fax 23 692 97 48 KOM. 601-436-219 e-mail: wydawnictwo@ah.edu.pl
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Home.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.